Automatisk fakturakontrol sparer installatørerne store summer på deres materialekøb

Fakturakontrol Virksomheden Finn L. & Davidsen har på blot et enkelt projekt allerede sparet 140.000kr. med KlarPris fakturakontrol.

Læs virksomhedscasen her

Automatisk fakturakontrol hos KlarPris

Automatisk fakturakontrol hos KlarPris giver dig sikkerhed for, at I bliver faktureret korrekt hver gang.

Alle fakturaer fra alle grossister vil blive kontrolleret – ikke blot de indkøb du har foretaget med KlarPris. Med et enkelt klik bliver samtlige beløb på fakturaen automatisk tjekket op mod alle dine gældende rabataftaler og vil vise dig, hvis der findes fejl.

Du har nu mulighed for at hente en rapport med alle fejl-fakturaer pr. grossist – lige til at videresende til din kontaktperson hos grossisten.

”Hele 83 procent oplever at modtage fakturaer med fejl. Det viser en ny undersøgelse blandt 150 firmaer foretaget af Epicent Analyse for TrueID. Undersøgelsen afslører også, at hver fjerde gennemsnitligt bruger over ti minutter på en faktura med fejl eller mangler. Forskeren mener, at det vil forbedre virksomhedernes fakturahåndtering, at processen bliver digitaliseret.”

Citat fra artiklen ‘Mindre håndværksvirksomheder slås med fejlfakturaer’ udgivet af Installator.dk d.21.01.2015

Læs hele artiklen fra installator.dk her

Sådan fungerer det

I KlarPris systemet vælger du fanen ‘fakturakontrol’. Her kan du vælge, om du ønsker at kontrollere fakturaer fra en bestemt grossist eller alle grossisterne. Her vælger du også, hvilken periode du ønsker at kontrollere fakturaer for.

Du får nu listet dine fakturaer for den valgte periode, hvor du kan se med rød tekst, hvis der er fundet afvigelser på disse.

Se afvigelsen på fakturaen og send til grossisten

Ved klik på knappen ‘Vis’, kan du se udspecificeringen af afvigelsen. Det kan eksempelvis være, at der ikke er givet den korrekte rabat procent på en vare eller at du ikke har fået varen til grossistens tilbudspris m.m.

Klik på knappen ‘Rapporter’, og download ‘afvigelsesrapport’. Denne rapport kan sendes direkte videre til grossisten for korrektion af fejlfakturering.

Faktura afvigelser

Ugentlig rapport over fakturakontrol

Hver uge vil du fra KlarPris modtage en rapport med oversigt over afvigelser fundet på dine fakturaer for ugen. I oversigten vil der også være forslag til hvordan du kan optimere dine indkøb fremover.

Flere konti med forskellige samhandelsaftaler

Der kan oprettes flere rabataftaler for flere forskellige projekter i KlarPris. Du kan frit skifte overblik fra den ene konto til den anden. Flere rabataftaler virker også i forbindelse med fakturakontrol.

Kom i gang med KlarPris fakturakontrol

KlarPris prissammenligning og fakturakontrol er nemt for enhver at bruge. Du skal blot have tilknyttet fakturakontrol til din KlarPris konto, så indlæses dine fakturaer fra grossisterne automatisk.

Du kan se priser her

Samhandelsaftaler klarpris

Du kan selv komme i gang med at bruge KlarPris på under 5 minutter!

– Vi står selvfølgelig altid klar med support, hvis du har nogle spørgsmål

Er du ikke helt klar til at træffe beslutningen endnu? Book en gratis demo her

Om KlarPris

Følg os:
Tilmeld nyhedsbrev

KlarPris ApS
Gothersgade 11 2.th
1123 København K

69 15 50 70
salg@klarpris.dk